Metoda, která u dětí předškolního věku hravou formou rozvíjí schopnosti, které jsou zcela nezbytné a klíčové pro správný nácvik čtení a psaní.
Nedostatečně rozvinuté fonologické schopnosti jsou jednou z hlavních příčin vývojových poruch čtení a psaní. Jako nejúčinnější prevence dyslexie je doporučováno rozvíjení fonematického uvědomování u předškoláků a rizikových skupin dětí a žáků.
Experimentální ověřování české verze této metodiky prokázalo, že metoda je nejen efektivní a účinná, ale že děti, které projdou daným tréninkem, své poznatky nevytrácejí, ale udržují a rozvíjejí.
Metodika je postavena na seriózním vědeckém základě a vychází z aktuálních poznatků.
Pro koho je určen?
Pro všechny předškoláky jako stimulační program, zejména pro děti s odkladem školní docházky, s dispozicemi k dyslexii, s vývojovými poruchami, z cizojazyčného prostředí, pro děti s těžkostmi ve vývoji řeči a v soustavné logopedické péči.
Co se děti učí?
Pochopit vztah mezi hláskami a písmeny, slyšet hlásky a slabiky ve slovech, lépe se vyjadřovat, soustředit se, spolupracovat a zlepšovat další schopnosti, které budou využívat nejen ve školní výchově.
Co se děti neučí?
Číst, psát, poznávat písmena.