- Respektujeme se navzájem.
- Chodíme pomalu. (Děti tak snáze zvládnou manipulovat s pomůckami.)
- Hovoříme tlumeně. (Respektujeme práci ostatních, při tichém hovoru se lépe vnímáme.)
- S pomůckami pracujeme jemně. (Máme ohled k materiálům i k ostatním, lépe se soustředíme.)
- Používáme obě ruce. (Umožňujeme dětem širší škálu aktivit.)
- Vždy jenom jedna pomůcka. (Pokud je dítě nepotřebuje zkombinovat.)
- Vždy po sobě uklízíme. Pomůcku vrátíme zpět na její místo ve stejném stavu, v jakém byla, když jsme si ji vzali. (Podporujeme řád, respekt k pomůckám i ostatním, kdo budou chtít pracovat.)
- Když chceme pracovat, použijeme kobereček. (Na práci ohraničenou kobercem se snáze soustředíme, ostatní vědí, že vše na koberečku potřebujeme.)
- S „mokrými“ aktivitami pracujeme v určeném prostoru bez přenášení na kobereček.
- Učíme dítě zahájit aktivitu, provádět a následně ji dokončit a uklidit na původní místo.
- Necháme dítě pracovat, pomáháme jen, když nás požádá. Když dítě dlouho neví jakou aktivitu vybrat, nabídneme ze dvou možností.
Co s sebou?
dobrou náladu, přezůvky, případně převlečení po mokrých aktivitách 🙂
svačina před nebo po lekci (lze využít prostory RC Konvička)